Huumeriippuvuus on tuskainen osa mun arkea

  • Julkaistu 7 päivää sitten

    HjallisHjallis

    kesto: 6:25

    Mun siskon poika on jo vuosia ollut huumeriippuvainen. MIten huumeriippuvuus vaikuttaa perheeseen ja muihin läheisiin ja mistä hakea apua?
    KONDIS Ry:
    facebook.com/kondisry/?epa=SEARCH_BOX

    Seuraa mua somessa:
    Instagram: bit.ly/2wBcgvV
    Twitter: bit.ly/2hRYZg3

Rastas Musta
Rastas Musta

Videossa on asioita kärjistetty, kuten "huumeriippuvuuteen liittyy aina rikollisuutta" ensin kiehahti ja sit tuli mieleen että joo ok jos asiaa katsotaan siltä kantilta, että päihteet ovat laittomia ja niiden käyttö ja ostaminen ovat lailla kiellettyjä.. Mutta ei, sieltä pamahtikin tuttua tekstiä.. Huomioikaa nyt hyvät ihmiset vittu faktat, että päihderiippuvaiset eivät kaikki rahoita käyttöään rikoksilla!

14 tuntia sitten
musalii
musalii

https://www.youtube.com/watch?v=T5sOh4gKPIg

15 tuntia sitten
musalii
musalii

Kannattaako Hjalliksen puolue Nyt huumeiden dekriminalisaatiota?

14 tuntia sitten
Äidin Puheenvuoro
Äidin Puheenvuoro

Todella hienoa, että teitte tästä tärkeästä aiheesta videon ja jaatte sitä kautta apua vertaistilanteessa oleville! Voimia asian kanssa siskollesi ja koko teidän perheelle.

16 tuntia sitten
Dream Giveaway
Dream Giveaway

"avoimuus ja asioista ääneen puhuminen on ehdottoman tärkeää" Pätee myös maahanmuuttoasioissa.. Ihan vaan vinkkinä Liike Nytille.

20 tuntia sitten
nemos812
nemos812

huumeet on paras asia maailmassa!

21 tunti sitten
Drpepper-12
Drpepper-12

Sisarukset toisen poika narkkaa toisen pojat menestyy suomessa ja sen ulkopuolella

22 tuntia sitten
Nameless Anonymous
Nameless Anonymous

Kannabis myyntiin alkon kaltaiseen monopoliin, muut laittomien mömmöjen myyjät tuomittavaksi.

22 tuntia sitten
Iipa syll
Iipa syll

Ai vankilassa turvassa? Niissähän vasta huumeita käytetäänkin !

23 tuntia sitten
Mike 88
Mike 88

Hyvä hjallis! Tuuks polttaa budii huome hartsulle?

Päivä sitten
deffari
deffari

pirii ja rauhottavia... hyvä kombo -.-

Päivä sitten
Eläinten Puolesta
Eläinten Puolesta

Mä olen ex-narkomaani. 17vuotta meni siinä maailmassa, enkä enää ikinä halua sinne takaisin! Neljä vuotta ollu nyt kuivilla, kesällä täytän 39v... Irti huumeista ei pääse, jos sitä itse ei halua. Muiden painostus ei auta yhtään mitään. Omasta itsestä kaikki lähtee. Mulla tuli raja vastaan. Ei tullu enää hyvä olo huumeista, päinvastoin ja kamala morkkis heti vetojen jälkeen. Huumeit johtaa vain ja ainoastaan kolmeen eri lopputulokseen; vankila, laitos tai kuolema. Kannattaa lopettaa ajoissa, jos yhtään kiinnostaa oma henki ja kohtalo sekä läheiset. Tsemppiä Maria❤️

Päivä sitten
TRAMAL
TRAMAL

päivät ilman tramalii on ihan liian kamalii

Päivä sitten
Don Westerlund
Don Westerlund

Hienoa ja tärkeä video.

Päivä sitten
anselmi apina
anselmi apina

Alkoholin ja huumausaineiksi luokitellut substanssit muokkaavat aivoja. Aivojen mielihyväkeskus joka erittää dopamiinia, sen toiminta muuttuu oleellisesti. Kyse ei oikeasti ole mistään sairaudesta vaan siitä että kun koet jostain asiasta mielihyvää, haluat sitä uudestaan ja jäät siihen koukkuun. Sairausluokitus on tullut tähän osaksi vain siksi että saadaan huumeista riippuvainen ihminen korvaushoitoihin ynnä muihin. Sairausluokitus valitettavasti vie ihmiseltä vastuun itsestään ja hän voi perustella kaiken typeryytensä sillä. Sama alholiin koukussa olevat toistelevat itselleen ja ympärillä oleville että tämä on sairaus. Ja sitten kaadetaan viinaa alas kurkusta. Esimerkkinä oma isäni. Hän on myöntänyt tykkäävänsä viinan juomisesta. humalassa on mukavaa. Genetiikkaan on vedonnut myös, isänsä on ollut juoppo ja isän isä myös. Isäni on myös lihava, suvussa liikkuu tämä ongelma. Noh, olen samaa sukua, en juo viinaa enkä ole lihava. Nämä kaikki asiat ovat elintapoihin liittyviä ongelmia. Minua suunnattomasti ärsyttää se että ihmiset toistelevat näitä geeneihin ja sairauksiin liittyviä fraaseja. Kun olet sairas, sinun pitää saada kaikki apu itsesi ulkopuolelta, muuten vastuu päättyy ja voit työntää kurkustasi alas sitä mistä eniten tykkäät, piriä, kossua, irtokarkkeja, limpparia. Ihminen joutuu ottamaan itseään niskasta kiinni jotta ongelmista pääsee eroon. Ei siihen auta pään silittely eikä paskan lässytys. En omien lapsuuden kokemusten kautta voi sanoa muuta kuin että tämä sairaus vöyhötys on paskaa. Ei näille oman elämänsä päihteillä pilanneille pidä olla liian myötätuntoinen ja hukuttaa heitä sääliin. Pitää tukea, mutta vastuu kuuluu sinulle itsellesi.

Päivä sitten
ArttuK
ArttuK

Harmitontahan se kannabis on ja porttiteoria huuhaata...

2 päivää sitten
ArttuK
ArttuK

+peruna 32 En todellakaan ole alkamassa, sarkasmi ei taida olla sinun vahvuus...

Päivä sitten
peruna 32
peruna 32

No alappa polttaa kannabista nii katotaa 10 vuoden päästä onko se harmitonta. Jos oot ees elossa enää sillo

Päivä sitten
Unno Inno
Unno Inno

Opettavainen video Hyvä video

2 päivää sitten
Maikki Maikkinen
Maikki Maikkinen

Kiitos tästä videosta. 🙏 Pikkuveljeni menehtyi huumemaailmaan vuosi sitten.

2 päivää sitten
KOMMEN TAATORI
KOMMEN TAATORI

Pitäsikö teidän mielestä ottaa jonkun asteinen pakkohoito käytöön.?Riippuvuus ei kieltämällä pääty.

2 päivää sitten
Jarkko Louhe
Jarkko Louhe

Jotenki naurattaa nää epätoivoset paljastukset vaalien alla.Tragikoominen kaveri on tämä jallis, aina ollut.

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

Huumeiden käyttämisestä ei missään nimessä pitäis joutua vankilaan. Kuka ajattelee niin, että vankilassa istuminen parantaa huumeriippuvaisuuden? Kyllä siitä pitäis hoitoon ihminen laittaa. Eihän alkoholisminkaan takia vankilaan laiteta, jollei oo mitään pahaa tehnyt toisille ihmisille jne. Huumeiden käyttö pitäis muutenkin dekriminalisoida. Jokaisen aikuisen ihmisen pitäis saada käyttää sellaisia aineita, kun haluaa, koska ei muilla voi olla valtaa määrätä, että mitä kukakin omalle keholleen saa tehdä. Tottakai valistusta pitää olla ja tehdä se selväks jokaiselle, että mitä mikäkin aine aiheuttaa ja kertoa, että ei mikään huume suurimmaks osaks sulle hyvää tee vaan päinvastoin. Myöskin dekriminalisoinnin myötä vois hakeutua hoitoon paremmin, kun ei tarvi pelätä sitä että joutuu linnaan. Huumeiden laillistaminen vois olla kans ihan jees juttu, koska ihmiset on aina käyttänyt ja tulee aina käyttämään kaikkia mahdollisia aineita, oli ne sitten kiellettyjä tai ei. Mielummin huumeita valtion erikoiskaupasta, kuin joltain kriminaalilta. Miettikääpä kuinka paljon ihmisiä tapetaan jossain Meksikossakin sen takia, että huumekartellit riehuu keskenään ja tappaa siinä sivussa syyttömiä ja vaikka mitä. Miks vaan ei vietäis työpaikat niiltä pois? Lähes jokainen ihminen ostaa aineensa mielummin valtion erikoiskaupasta joltain mukavalta sedältä tai tädiltä, kun joltain tyypiltä, joka saattaa tehdä sulle ja sun perheelle vaikka mitä pahaa. Ei nykyään oo juuri mitää Al Caponeitakaan myymässä viinaa, kun ihmiset ostaa mielummin valtiolta ne. Lopuks vielä haluan sanoa, että surullinen tämä videon tarina, eikä missään nimessä oo tarkoitus vähätellä. Tuo on varmasti hirveimpiä asioita, mitä ihmiselle voi elämässä tapahtua.

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

"Minusta esimerkiksi kaikkien huumeiden laillistaminen ei välttämättä olisi huono ajatus. Huumeiden käytöstä lähtisi glamour, jos rekisteröity narkomaani hakisi päivittäiset piikkinsä terveysasemalta. Narkomaanit olisivat oletettavasti nykyistä terveempiä ja rikokset vähenisivät, Packalén sanoi Uuden Suomen blogissaan. Packalen sanoi IS:lle, ettei hän olisi kaikkia huumeita laillistamassa. - En ole vapauttamassa huumeita. Nyt tilanne on se, että korvaushoito on laillistettua huumeiden käyttöä. Joku käyttää aineita aina, sotaa ei ole voitettu missään. Suurin hyötyjä on järjestäytynyt rikollisuus. - Tärkeintä olisi vähentää huumeiden määrää katukaupassa, Packalen totesi."

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

"Kansainvälisten kokemusten mukaan käyttörangaistuksista luopuminen ei lisää käyttöä. Esimerkiksi Portugali dekriminalisoi huumeiden käytön ja pienten määrien hallussapidon vuonna 2001. Huumeiden käyttöön puututaan hallinnollisin seurauksin, joissa sosiaalitoimen rooli on keskeinen. Muutos vähensi haittoja, mutta ei lisännyt käyttöä. Norjassa suurkäräjät on hyväksynyt periaatekannanoton käytön rangaistavuuden korvaamisesta sosiaali- ja terveydenhuollon toimenpitein. Tilanteessa, missä huumeita käyttävän henkilön ei tarvitse pelätä rangaistusta tai rikolliseksi leimautumista, on huomattavasti nykyistä helpompaa tarjota monipuolista sosiaali- ja terveydenhuollon tukea ja hoitoa. Huumeiden käytön puheeksi otto erilaisissa palveluissa, esimerkiksi terveydenhuollossa, olisi luontevampaa kummallekin osapuolelle, kun käytöllä ei olisi enää rikollisuuden leimaa. Se edistäisi myös ongelmakäyttäjien hoitoon hakeutumista ja ohjausta. Rangaistavuuden sijaan huumeiden käytön ehkäisyyn ja haittojen vähentämiseen tarvitaan uusia keinoja ja menettelytapoja. Oppia voisi ottaa esimerkiksi siitä, kuinka tupakointi on saatu vähenemään ilman kriminalisointia." Thl:län blogista näin.

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

Tietysti, jos haluaa ajatella kieltolain toimivan, että mitään ei käytetä, koska on kielletty. Mikäs siinä sitten. Hienosti toimi Yhdysvalloissakin aikanaan alkoholin kieltäminen.

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

No joo näin ja se on hyvä, että ei joudukkaan. Ei se merkintäkään silti mikään hyvä juttu ole, kun et kerran kellekkään mitään pahaa oo tehny. Väitän kyllä myös, että ihminen joka haluaa käyttää huumeita, niin käyttää niitä oli ne laittomia tai ei. Itseäni ei esim. kiinnostais tippaakaan kokeilla mitään, vaikka kaikki maailman huumeet olisikin laillisia. Siitä saa kumminkin aikamoisen leiman, jos nyt huumeita käytät. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Millä perusteella se rikollisuus vähenee vain hieman? Onko ihmiset niin tyhmiä, että ne ostaa kadulta silti huumeet, kun saa laillisestikkin valtiolta? Joo kadulta saa halvemmalla, mutta mietippä minkälaiset riskit siinä on? Valtion erikoiskauppaan kun menet ostamaan huumeita, niin sä maksat ne ja lähdet pois. Kadulla voit pahimmassa tapauksessa kuolla tai sun perheelle voidaan tehdä jotain pahaa. Ei jotain huumetyyppiä välttämättä kiinnosta pätkääkään, vaikka sä ihan kiltisti maksaisit oikean summan niistä huumeista. Se voi yks kaks vaan päättää, että maksappa lisää tai ammun sut. Tämä nyt ehkä enemmän koskee Meksikoa ja muita valtiota kun Suomea, mutta kuitenkin.

2 päivää sitten
JMonch
JMonch

No ihmiset hankkii sitä heroiinia siitä huolimatta. Ja varmasti ensin pitkään olisi niin, että sais vaan miedompia huumeita. Tälläkin hetkellä joku ihminen vetää heroiinia todennäköisesti naamaansa. Ei paljoa kiinnosta, onko se laitonta vai ei. Valtiolta saatuna huumeissa tuskin on mitään epäpuhtauksia, mutta arvaa kiinnostaako jotain huumekartellia moinen? Ja väitän, että huumeita ei enää ostetan suurimmaksi osaksi kadulta, vaikka onki halvempaa, kun sen saa laillisestikkin ja sä et siinä tapauksessa ole mikään rikollinen. Enää ei myöskään tapahdu mitään syyttömien kidnappaamista ja kiduttamista huumeiden takia, koska valtiot on napannu huumekartellien markkinat. Huumeiden vastainen sota on muutenkin yks iso vitsi, jonka takia sitä porukkaa varsinkin kuolee aivan turhaa. Huumeiden käyttämistä ei voida lopettaa, vai kuvitteleeko joku oikeasti, että niiden ollessa laittomia, niin kukaan ei käytä? Sitten vaan armeijan johdolla sotimaan huumekartelleja vastaan ja kuvitellaan että näin hoituu homma.

2 päivää sitten
Aurora V
Aurora V

Rohkea video

2 päivää sitten
Lil VIVI
Lil VIVI

vammane vanha homo

2 päivää sitten
JOP3
JOP3

Tästä videosta respect hjallikselle.

2 päivää sitten
Who's King Now
Who's King Now

Ongelmana ei ole käyttö vaan se stigma ihan minkä tahansa laittoman päihteen ympärillä.

2 päivää sitten
thetopicala
thetopicala

Who's King Now Tarkoitatko, että harmi kun alaikäiset ei saa laillisesti vetää edes kannabista! Marian poika aloitti 15 v ja on nyt siellä missä on. Ei kaikille varmaan mutta suurelle osalle tulee isoja erilaisia ongelmia kokeiluistakin. Onneksi on laki ja hyvät tuomiot ja kiinnijäämisen vaara koko ajan. Puolestapuhujat haluavat vain samanlaisen tuskaisen elämän muille kuin on jo itsellään. EI keveille eikä muille huumeille.

2 päivää sitten
Kinzu
Kinzu

"kukaan ei synny pahana"

2 päivää sitten
Legend2993
Legend2993

Hieno otsikko.... Odotan jo iltapäivälehtien otsikoita Hjalliksen huumeriippuvuudesta

2 päivää sitten
hemuuli 69
hemuuli 69

TOTTA😂😂😂

23 tuntia sitten
Aleksis Kauranne
Aleksis Kauranne

niin pitkään kun puhutaan kannabiksen tasoisista aineista, jotka on vähemmän haitallisia kun alkoholi nii enkäytä termiä narkkis. mut joo joka suvussa on se musta lammas.

3 päivää sitten
petteri hietanen
petteri hietanen

420 Siis kannabis on todellakin fiksumpaa kun alkoholi.. Nää kukkahatut ei vaan ymmärrä mitään . <---- piste

3 päivää sitten
pparta13
pparta13

Arvokasta työtä Maria. Menetin tyttäreni 24v jo vuonna 2000. Silloin ei osattu olla vielä noin avoimia. Olin kyllä A studion vieraana, lähipiiri oli toimittajia. Ei ollut pitkää käyttöä vaan traaginen heroiini pistos. Jälkikäteen vasta ihmettelin miten poliisi hoiti koko tutkimuksen. Jälkikäteen olen oppinut myös olematta syyttämättä kaikesta itseäni. Tein vapaaehtoisuuden puitteissa muutamia koulunkäyntejä ja Niinastani teki Opetusministeriö myös silloin kouluja varten opetusvideon, mutta se on hautaunut. Itse katson sitä joskus haikeudella. Heroiinin kokeilu vei prinsessamme oli myös haluttava juttu jopa Kodinkuvalehteen. Mietin yhdistystäsi, olisiko minusta jotenkin auttamaan toimintaansi. Löydämme FB

3 päivää sitten
Samu Hietakangas
Samu Hietakangas

pparta13 Osanottoni

3 päivää sitten
sWΛGS
sWΛGS

Kyl mä myssyy poltan

3 päivää sitten
Donmai Me
Donmai Me

Meneekö nikotiinia paljon..? Niin kähee ääni, että hirvittää. Keuhkosyöpä viimeistään herättää!

3 päivää sitten
Lauri Sorsa
Lauri Sorsa

Ei tosiaan miellyttävä ääni. väsynyt ja nariseva.

Päivä sitten
kipsU00 _
kipsU00 _

Ei käheä ääni aina tupakoinnista kerro :D

2 päivää sitten
Donmai Me
Donmai Me

Mut ei oo huume, hups. Go for it!

3 päivää sitten
timo hytönen dubbaja
timo hytönen dubbaja

Voisitsä hallit niinku tehdä videon työttömyyden ja tästä työtilanteesta ja miten me Suomeen saataisiin lisää työtä niin siitä aiheesta semmoset videot ja miten sitä voisi niinku saada

4 päivää sitten
Miikkapee _
Miikkapee _

Suomessa on töitä jokaiselle, eri asia on, että työttömät eivät hae/halua töitä. 😑

2 päivää sitten
Panaman Sulttaani
Panaman Sulttaani

Laillistakaa Kannabis!

4 päivää sitten
KEk
KEk

Hyvä video!

5 päivää sitten
Ducklin78
Ducklin78

Rohkeaa avoimuutta! Voimia kaikille!

5 päivää sitten
Iso Käsi
Iso Käsi

Niin, tässäpä näätte että nistejä tulee ns.hyvistäkin perheistä. Aina ei se pahaolo ja elämää karkuun juokseminen ei vaadi köyhyyttä ja kurjuutta. Mutta hjallis ja muut, nyt huomaatte että rahalla ei saa kaikkea. Rohkea video.... Päätäjänä kannatas varmaan tehdä jotain, muuta kuin sulkea niitä kuntoutus paikkoja ym.... Nytkin jouduttu tekemään kondis ry... Eli yksityinen kolmas sekorin toimija sen tilalle mitä yhteiskunnan pitäisi hoitaa, mamuille riitää satoja miljoonia mutta ei oman maan kansalaisille.

5 päivää sitten
kari väihkönen
kari väihkönen

tärkeitä asioita hjallis💪hyvä video

5 päivää sitten
JesseFin88 Crossout Gamer
JesseFin88 Crossout Gamer

luulin, että hjallis piilottelee tämänkaltaiset asiat, läheinen on ongelmissa, sukulainen käyttää huumeita tjmv. olin väärässä, mikään sairaus ei ole noloa kertoa, mutta valitettavasti tää aihe on usein tabu. respect ja siunausta ja voimia siskollesi ja toivotaan, että asiat järjestyy vielä joskus. itse entisenä riippuvaisena voin sanoa, ettei se aina ole niin helppoa ja nopeaa (lopettaminen). Minullakin oli jo yksi korkeakoulututkinto, runsaasti työkokemusta yms. mahdollisuudet taustalla, mutta silti lopettaminen vei vuosia. huh...Voisi luulla, että se on helppoa ja vielä helpompaa ja nopeampaa, kun on koulutettu ja ns. mahdollisuus palata hyvälle polulle "heti kun vain haluaa" . Mutta eihän se näin mene.

6 päivää sitten
Leevi Kuusa
Leevi Kuusa

Kannabis on okei jos osaa pysyä siinä!

6 päivää sitten
petteri hietanen
petteri hietanen

+Taavi1337 Dorka

3 päivää sitten
Taavi1337
Taavi1337

Miltä tuntuu olla nisti?

3 päivää sitten
crosbyesa
crosbyesa

voisko poliitikot lisätä varoja ennalta-ehkäisevään päihdetyöhön? itse olen kokemusasiantuntija ja haluaisin työskennellä nuorison parissa mutta korvaus olisi tietysti hyvä tärkeästä työstä saada.

6 päivää sitten
SuperCrackerjacks
SuperCrackerjacks

Olette rohkeita! Lisää tällaista. Nuoriso median mukaan raitistuu raitistumistaan, mutta jos avaa silmänsä kaupunkien keskustoissa, en olisi aivan varma asiasta.

6 päivää sitten
LIITONMIES
LIITONMIES

Huumeet apteekkeihin kaikkien saataville. Näin katoaa rikollisuus, sairaudet ja todenäköisesti huumeiden aiheuttamat kuolemat. Lisänä saisi suomen valtio verotuloja.

6 päivää sitten
Trio Clan
Trio Clan

Mahtava aihe!

6 päivää sitten
TopTenSnake
TopTenSnake

Aika heikkoa jos ei pää vähän kestä hUUmausaineita. Aniniin ja voitteks sillee laillistaa sen kannabiksen tai ees dekriminalisoida?

6 päivää sitten
Jaana Kari
Jaana Kari

TopTenSnake Kyllä se vielä sieltä tulee. . laillistaminen.

Päivä sitten
Tutkin Rannan
Tutkin Rannan

Oikein

5 päivää sitten
Jussi Halla-aho
Jussi Halla-aho

❌🧔🏾❌

6 päivää sitten
takalo kari
takalo kari

surullista..

6 päivää sitten
Vellu Pirinen
Vellu Pirinen

Nice nice. Ei ois parii kymppii heittää? Ps huumeet ei oo pahempia ku alkoholi vältsii bro

6 päivää sitten
Wroke
Wroke

Se päihdeongelma on seuraus eikä syy. Miksei ihmiset ymmärrä tätä yksinkertaista asiaa?

6 päivää sitten
Wroke
Wroke

JesseFin88 Crossout Gamer Ei sulla mitään vasta-argumenttia ollut tietenkään heittää. Auot vaan päätäsi kun et muuta osaa.

5 päivää sitten
JesseFin88 Crossout Gamer
JesseFin88 Crossout Gamer

höpöhöpö, sinunlaiset trollit tietävät aina vastauksen kaikkeen, harvemmin vaan mitään fiksua

6 päivää sitten
jay banks
jay banks

Sä oot tietämätön pelle

6 päivää sitten
Katsokaasz
Katsokaasz

+Hjálmarr Ongelmien pakenemista. Yleensä huumeriippuvaisilla on paljon muitakin ongelmia sen itse päihdeongelman lisäksi.

6 päivää sitten
LuomuPirtsu
LuomuPirtsu

Tämä

6 päivää sitten
jay banks
jay banks

hyvä video, toivottavasti asiat menee parempaan päin. tsemppiä perheelle. Itellä samaa kokemusta, ei ole kivaa...

6 päivää sitten
Juuso Tarkkonen
Juuso Tarkkonen

no hui hui kannabis vittu alkoholikin tekee pahempaa jälkeä

6 päivää sitten
petros p
petros p

Se oli vetänyt myös amfetamiinia

21 tunti sitten
Robert Baltzar
Robert Baltzar

Voimia!! Ei oo helppoo!!

6 päivää sitten
Anonym
Anonym

Tää nainen on ollu meidän koulussa puhumassa just tästä sen pojast, joka käyttää huumeita. (Sipoonlahdenkoulu)

6 päivää sitten
sir Eino
sir Eino

Breaking bad Jesse

6 päivää sitten
trash can jam
trash can jam

Ympäristön ja elämän paskausta nämä huumet...

6 päivää sitten
san-teri
san-teri

Alkoholistit=pakkohoitoon koska käy kalliiksi. Narkkarit=antaa niellä valtion rahoja.

6 päivää sitten
crosbyesa
crosbyesa

+whats up voin kokemuksesta sanoa et olisin itse ollut monta kertaa valmis kirjoittamaan vaikka nimen alle että eivät päästäisi viikon jälkeen pois. Noita käyntejä katkolla ja ps-osastolla kymmeniä ja kymmeniä.

3 päivää sitten
whats up
whats up

+crosbyesa voin kokemuksesta sanoa että ei pakkohoito mitään auttas. Muutos lähtee aina itestä, päihdehoitoa vois kyllä lisätä

3 päivää sitten
crosbyesa
crosbyesa

pakkohoitoa ei ole suomessa, itse kyllä kannattaisin sen lisäämistä koska omat voimavarat ja vaikka oma halu / tahto olisi, ei se aina riitä voittamaan sairautta. itse olen opiaattikorvaushoidossa joka säästää valtion rahoja ja nosti minut jaloilleni.

6 päivää sitten
luke p
luke p

Nostan hattua voimia👍👍

6 päivää sitten
Daniizar
Daniizar

Sen verran minkä Mariaa ja hänen miestään olen tavannut, niin voin sanoa että sympaattisempia ja mukavempia ihmisiä en voi kuvitella. Luulen, että pojan kohtalon suhteen on aika paljon huonoa tuuria ollut. Päätynyt väärään porukkaan ja homma lähtenyt luisuun.

6 päivää sitten
FortniteClips
FortniteClips

Huumeriippuvuuteen ei aina kuulu rikollisuus.

6 päivää sitten
Jaana Kari
Jaana Kari

Teemu Ojaniitty Dont do drugs use only cannabis.

Päivä sitten
FortniteClips
FortniteClips

Apteekissa on myös vahvoja huumeita. Fun fact.

5 päivää sitten
FortniteClips
FortniteClips

Lähinnä tarkoitan että monet lääkkeet on lääkärin ohjeiden mukaan käytettynä ihan kuin huumeet. LISÄKSI tyhmää sanoa ettei alkoholi esim olisi huume :P

5 päivää sitten
Teemu Ojaniitty
Teemu Ojaniitty

Huumeitten käyttö ja hallussa pito on laitonta. Miten se muka voi olla laillista toimintaa?

6 päivää sitten
Jaakko Nykyri
Jaakko Nykyri

FortniteClips miten sitten saat niitä huumeita?

6 päivää sitten
Jouko Kuisma
Jouko Kuisma

Muistan kun monta vuotta sitten tuli ohjelma missä kovia huumeita käyttänyt kertoi että kaikilla huumeiden käyttö alkaa kannabiksesta. Uskon sen.

6 päivää sitten
whats up
whats up

Itseasiassa kaikki huumeiden käyttäjät alottaa alkoholilla

3 päivää sitten
Aaro Ojala
Aaro Ojala

+Jouko Kuisma Jossain tapauksissa voi hyvinkin olla, mutta yleisesti porttiteoria on todettu virheelliseksi kannabiksen osalta.

6 päivää sitten
Jouko Kuisma
Jouko Kuisma

+Aaro OjalaEn niin väitäkään. Mutta usein jonkun kokeilun jälkeen (varsinkin jos se ei tuntunut vaaralliselta) voi tulla halu kokeilla muitakin huumeita ja sitten se voikin olla jo menoa.

6 päivää sitten
Aaro Ojala
Aaro Ojala

Mutta kaikki kannabiksen käyttäjät eivät ala käyttämään kovia huumeita!

6 päivää sitten
elin_s
elin_s

Jouko Kuisma helposti

6 päivää sitten
Samppeli
Samppeli

Vitun klikkipaska saatana

6 päivää sitten
Chicken Leg
Chicken Leg

Itekki luulin että hjalliksella on ongelma

6 päivää sitten
flossimies flossari
flossimies flossari

minnesotahoito

6 päivää sitten
Hugemetalfan92
Hugemetalfan92

Jos seuraavalla hallituskaudella kannabista ei vapauteta, ollaan jo liian myöhässä globaalisti. Kaikki muut EU-maat alkaneet jo laillistamaan ja tuottamaan sillä verorahoja. Suomessa nukutaan kun ei täällä tabujen luvatussa maassa uskalleta puhua asioista.

6 päivää sitten
Silu Sisusydan
Silu Sisusydan

Eu on antanut myös kehoituksen helpottaa lääkintäkäyttöä ja lisätä tutkimusta koska aina vedotaan tutkimuksen puutteeseen.

Päivä sitten
Jaana Kari
Jaana Kari

Aeto Savolaene Mielummin rahat omaan taskuun kuin valtion. Yeah en kannata laillistamista.

Päivä sitten
Aeto Savolaene
Aeto Savolaene

saatanan kyrvät Minun ei tarvitse perustella mielipiteitäni...kannabiksella on useita haittavaikutuksia PISTE.

2 päivää sitten
saatanan kyrvät
saatanan kyrvät

+Aeto Savolaene perusteluja?

2 päivää sitten
Aeto Savolaene
Aeto Savolaene

KANNABISTA EI PIDÄ LAILLISTAA!!!!

5 päivää sitten
Tili Päivä
Tili Päivä

Kumivalkeaa

6 päivää sitten
rita holst-fagerroos
rita holst-fagerroos

Vahva Maria! Hienoa työtä! Minusta on myöskin vahvasti tehty Hjallikselta olla siskonsa vierellä.

6 päivää sitten
Kommervenkki 1
Kommervenkki 1

Huumeet on paskaa. Hyvä video Hjallis!

6 päivää sitten
Allu
Allu

+Kommervenkki 1 Tässä kommenttikentässä on kyllä niin paljon väärää tietoa ja tietämättömyyttä että huhhuh... Huumaava aineita on tuhansia erilaisia. Ei pelkästään ne kannabikset ja amfetamiinit joista kuulee uutisissa. Kaikki mieleen vaikuttavat ja päihdyttävät substanssit voi luokitella huumeeksi. Mukaan lukien alkoholi, kofeiini ja nikotiini. Ja kyllä, on huumeita jotka ovat vähemmän haitallisia kuin esim alkoholi tai nikotiini. Huumeiden dekriminalisointi tarkoittaa sitä, että huumeiden ostamisesta ja käyttämisestä ei saisi enään sakkorangaistusta ja rikos/sakkorekisteriä joka leimaa käyttäjän huonossa tapauksessa koko loppuelämäksi, vaan huumeiden käyttäjät laitetaan suoraan hoitoon, jotta riippuvuudesta päästäisiin. Kokonaan laillistaminen myös vähentäisi pimeää kauppaa ja tarjoaisi ongelmakäyttäjille turvalliset käyttömahdollisuudet, jotta ei tulisi kuolemia esim. likaisten välineiden takia. Tämä kokonaan laillistaminen on kuitenkin tottakai vielä kaukana nykypäivästä. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa pätemään netissä

20 tuntia sitten
Unno Inno
Unno Inno

Olen samaa mieltä sun kanssa huumeet ovat paskaa

2 päivää sitten
Tutkin Rannan
Tutkin Rannan

+Tilatkaa Jesulinaattori öö ei

2 päivää sitten
Tilatkaa Jesulinaattori
Tilatkaa Jesulinaattori

+Tutkin Rannan Huumeiden vaikutusta kansanterveyteen ei voida kieltää. Lähtemättä analysoimaan porttiteorian paikkaansapitävyyttä voimme silti todeta, että ongelmia huumeiden käytöstä koituu valtaosalle sen käyttäjistä. Riippuvuuden, mielenterveysongelmien ja muiden ongelmien koituminen on valitettavan yleistä, mutta pakko myöntää että osasyy tähän on kriminalisointi. Myös laittomuus aiheuttaa huumeiden hankintaan liittyviä ongelmia ja väkivaltarikoksia. Voimmeko luottaa kansalaisen harkinakykyyn? Paljonko se kustantaa valtiolle? Mistä kustannukset ovat pois? Haluammeko Suomesta sellaisen valtion? Laisäädännön kanta on selkeä: Emme voi. Kriminalisointi on kuitenkin ainoa ratkaisu, joka minimoi valtion kustannukset ja näin ollen hyvinvointi jakautuu myös yhteiskunnassa tasaisemmin kaikkien kesken.

2 päivää sitten
HRHTNT
HRHTNT

+SpurdoGarhu suomessa ei kauheasti heroiini ongelmaa ole vaan subutex ongelma ja se on laillista.

2 päivää sitten
Bluemountain972
Bluemountain972

Kun Hjallis lähipiirissäsi tapahtuu tällaisia ikävyyksiä, niin mikset siltikään uskalla puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Edellisessäkin huumevideossasi niputit kaikki huumeet samaan kategoriaan niin kuin tässäkin. Ironistahan on, että tätäkin riippuvaista ihmistä olisi voitu hoitaa esim. klassisilla psykedeeleillä, mutta tavan kansalaiselle "hUUmeen" käyttäminen hoitokeinoja kuulostaa lähinnä vitsiltä. Sinänsä surullista, että portugalin toimivaa mallia ovat THL ja lukuisat muutkin tahot kannattaneet, mutta poliitikot eivät tee asialle mitään.

6 päivää sitten
Jaana Kari
Jaana Kari

JesseFin88 Crossout Gamer Ei kannabis ole huumetta. .

Päivä sitten
JesseFin88 Crossout Gamer
JesseFin88 Crossout Gamer

Ja korvaushoidoissa "entisille" käyttäjille tarjotaan laillisesti samoja tai yleensä kovempia huumeita. Sitten ihmetelläään, miksi rikostilastot yms. ei muutu tai jopa pahenee. Siis korvaushoitopotilaiden kohdalla..ja iso ongelma on myös, että niputetaan huumeet, kuten heroiini, amfetamiini yms., samalle viivalle kuin kannabis. Tiedän monta ystävää ja tuttavaa, jotka ovat kannabiksen avulla päässeet irti huumeista ja takaisin normaaliin elämään. Kannabiksella irti huumeista ! :)

6 päivää sitten
tero kurunsaari
tero kurunsaari

Mä tiedän just kaiken ton tunteen seurasin vierestä veljen päihdeongelmaa 12 vuoden ajan joka päättyi lopulta siihen että hän menehtyi.

6 päivää sitten
Satu Tuominen
Satu Tuominen

On ikävää ku sattuu tommosta. Osaanotto 😔

Päivä sitten
DoG SquAd
DoG SquAd

Otan osaa

Päivä sitten
Maikki Maikkinen
Maikki Maikkinen

Sama täällä! 😢

2 päivää sitten
t s
t s

Osanotot❤

2 päivää sitten
Joni 21
Joni 21

Otan osaa Tero❤

2 päivää sitten
mousse
mousse

Huh huh... Muistaakos joku sen Hjalliksen tipaton tammikuu videon, jossa Hjallis sanoi, että alkoholiriippuvaiset käy meitin yhteiskunnalle kalliiks ja lakia pitäis muuttaa niin, että alkoholistit pannaan PAKKOHOITOON. Kyllä nää videot ja mielipiteet seilailee sinnne tänne. Ei ota mitään selvää. Poliittista purjehdusta kai sitten...

6 päivää sitten
thetopicala
thetopicala

THEweelaful Sillä on sitten vankilakierre edessä.

2 päivää sitten
THEweelaful
THEweelaful

+mousse mut jos pakkohoidettavalla ei oo halua parantua? Auttaako hoito sillon ollenkan ☹️🤔

4 päivää sitten
mousse
mousse

+JesseFin88 Crossout Gamer Olen kanssasi samoilla linjoilla. Minunkin lähipiirissäni on kuollut alkoholisti ja huumeriippuvuudesta aikanaan kärsinyt ihminen. Minun pointtini olikin se, että Hjalliksella ei ollut näkemystä. Sinulla on näkemyksiä (lähteet toki aina tuovat uskottavuutta argumentointiin), mutta et liene ehdolla eduskuntaan.

5 päivää sitten
JesseFin88 Crossout Gamer
JesseFin88 Crossout Gamer

voin tuon kaiken henkilökohtaisesti ja kymmenien tuttavien kohdalla kokeneena sanoa, että ainut järkevä, tehokas ja toimiva ratkaisu olisi, jos voitaisiin laittaa ainakin osa (mieluusti melkein kaikki ) pakkohoitoon. Nykysysteemin suurimpia ongelmia on, kun joku kertoo "parantuneensa" tai "olevansa valmis lopettamaan", hän saa ilmaiset vieroitukset, terapiat, mahd. korvaushoidot (samaa tai vahvempaa huumetta, mutta laillisessti, hoitajan annostelemana) ja faktisesti heistä valtaosa palaa siihen vanhaan ja vanhoihin tapoihinsa. Toinen iso ongelma on huumeriippuvaiset pikkurikolliset, jotka laitetaan vankilaan, vieroituksen sijaan. Kuvittelin itsekin, että vankila parantaa. Itseasiassa vankilassa 82% (faktana) käyttää huumeita, jopa rikolliset, jotka eivät siviilissä käyttäisi. Vankila huumeriippuvaiselle on yhtä hyvä ratkaisu kuin pistää alkoholista toipuva töihin panimoon. Hinnat talossa ovat myös 3-10x isommat, joten se luo lisää ongelmia, kuten velkaantumista ja siitä johtuvaa väkivaltaa yms. "lieveilmiöitä" . Jos tarkastellaan vankilaan joutuvia ensikertalaisia, 90% heistä joutuu sinne uudestaan eli se ei toimi edes pelotteena tai ehkäisemään uusia rikoksia. Kun yhtälöön lisätään vakava huumeriippuvuus, ainoa oikea ratkaisu olisi HOITO ja faktisesti vain pakkohoito toimisi. Onhan vankilaankin pakko mennä, töihin on pakko mennä, jossei halua saada kenkää, olettaen, että olet terve jne. sanana pakkohoito kuulostaa jotenkin rujolta ja "kauhealta" monen korviin. Tässä jos missä, rajat ja kuri ovat RAKKAUTTA ja välittämistä. Kun aikanaan vanhempani ja muutama tuttava+ystävä vetivät tiukinta linjaa, katkaisivat välit, pidin heitä "pettureina" ja "pahoina ihmisinä". Jälkeenpäin ymmärsin, että he ansaitsevat suurimmat kiitokset. Eivät ne, jotka hyssyttelivät ongelmia, paapoivat ja auttoivat. Toki arvostan auttamitakin, ilman sitäkään en olisi enää tässä. Summa summarum, hjalliksen "pakkohoidossa" on pointtia.

6 päivää sitten
mousse
mousse

​+mrmattnuu Sillä tavalla ristiriidassa, että Hjallis (nyt en puhu hänen siskostaan) olisi voinut kertoa mielipiteensä ja ratkaisuehdotuksensa huumeriippuvuuteen ja sanoa, että hänen looginen kannanottonsa sekä alkoholistin että huumeongelmaisen osalta on pakkohoito. Oma asiansa sitten on, miten videon katsoja suhtautuu populismiin, jossa vain pyöräytetään suit sait laki, jolla tehdään rajoitus ihmisen itsemääräämisoikeuteen.

6 päivää sitten
Cxx xD
Cxx xD

hjalliksen silmät räpsyy kokoajan

6 päivää sitten
Jan Lindberg
Jan Lindberg

Voimia kaikille. Riippuvuus on tosi paha juttu. Mietoja päihteitä on turha kuitenkaan syyttää. Ymmärrättevästi asia pelottaa tietämättömiä. Marian kokemukset ovat kuitenkin todellisia ja erittäin ikäviä. Joka perheen painajainen. Voimia vielä.

6 päivää sitten
Unno Inno
Unno Inno

+just nii olet oikeassa olen samaa mieltä kanssasi

2 päivää sitten
Tilatkaa Jesulinaattori
Tilatkaa Jesulinaattori

Sotkematta uskontoja tähän(kin) asiaan niin täytyy sanoa että huumeriippuvuus on kyllä asia, joka on hirveä sekä omaisille että käyttäjälle. Laittomuus ja häpeä saattavat johtaa koko ongelman kieltämiseen ja piilotteluun josta koituu yhä isompia ongelmia. Vaikea sanoa onko kriminalisoinnilla loppujen lopuksi enemmän vai vähemmän myönteisiä kuin negativiisia puolia. Uskon silti että se on järkevin ratkaisu.

2 päivää sitten
Sami Nolo
Sami Nolo

+just nii lopeta jo jeesustelu :D saat uskoa vaikka naapurin penaan, mutta älä tuputa sitä jonain faktana muille.

4 päivää sitten
just nii
just nii

Etkö tiennyt että maan uumenissa liikkuu sulaa laavaa?

5 päivää sitten
just nii
just nii

+Sami Nolo no ehkä omasta mielestäsi.. helvetti on todellinen paikka

5 päivää sitten
Viktor Atamaani
Viktor Atamaani

Hjallis oli höhlän näkoinen tuossa vieressä tapittaessaan. Tuo akka voisi miettiä mielessään että menikö lapsen kasvatuksessa jotain mönkään kun pojan piti hakea lohtua kamoista.

6 päivää sitten
Oselove
Oselove

Ei aina kasvatuksesta kiinni.

6 päivää sitten
Seko Poltsi
Seko Poltsi

Hyvää asiaa addiktiosta!

6 päivää sitten
Veikko Vekaman
Veikko Vekaman

Vankilassa huumeiden käyttö tietenki loppuu, tai ainakin vähenee. Ilman kunnollista riippuvuuden hoitoa meno jatkuu lusimisen jälkeen vanhaan malliin.

6 päivää sitten
Hugemetalfan92
Hugemetalfan92

ei todellakaan vankila estä huumeidenkäyttöä :D

6 päivää sitten
Azkup
Azkup

Mielestäni Suomi voisi ottaa mallia Sveitsistä ja laillistaa kevytkannabiksen käyttö. Tällä hetkellä kun nuorelle tulee halu kokeilla kannabista pitää olla kontakteissa rikollisten kanssa ja rahat valuu sitten sinne. Jos sitten myöhemmin haluaisi kokeilla jotain vahvempaa olisi se helppoa koska löytyisi vanhoja tuttuja joilta sitten saisi ihan mitä vaan. Jos sitä kannabista olisi tuokin poika ostanut alkosta olisi vahvemmat huumeet jäänyt varmaan kokeilematta.

6 päivää sitten
Piirakka
Piirakka

+Hugemetalfan92Im so high i can shake hands with jesus☠

6 päivää sitten
Hugemetalfan92
Hugemetalfan92

pilveenhän näillä päihteillä halutaan, ei se kevytkannabis ole viihdekäyttöä varten.

6 päivää sitten
Azkup
Azkup

+tero kurunsaari Se on kannabista jonka THC-pitoisuus on alle 1%.

6 päivää sitten
tero kurunsaari
tero kurunsaari

Kerroppa mikä v*ttu on kevyt kannabis sellasta ei oo edes olemassa ellei lääkekannabista lasketa.

6 päivää sitten
jo ku
jo ku

Ennen vaaleja video EU:n hyödyt ja haitat Suomelle

6 päivää sitten
Jaakko Nykyri
Jaakko Nykyri

jo ku niin. Voisi Hjallis vaikutusvallallaan kitkeä tätä joittenkin puolien harjoittamaa eu-vastaisuutta :)

6 päivää sitten
kekkuli
kekkuli

Onko teillä asianomistajan lupa puhua asiasta

6 päivää sitten
Pekka
Pekka

ei tollasella oo ihmisarvoa

6 päivää sitten
gopnik
gopnik

Jep aika helposti on pääteltävissä kenen asioista videolla puhutaan.

6 päivää sitten
TNT
TNT

Kannabis lailliseksi

6 päivää sitten
Toneee
Toneee

Gannalise legabis

6 päivää sitten
janne k
janne k

ei kiitos mielellään..

6 päivää sitten
Chicken Leg
Chicken Leg

Samppeli mitä vittua?

6 päivää sitten
Samppeli
Samppeli

Hah, mene urheilemaan niin et kannabista tarvitse

6 päivää sitten
Tuomo Tamminen
Tuomo Tamminen

Ainakin videolta näkyy, että Mariialla on ollut rankkaa. Voisikohan hyvällä lastenkasvatuksella ja vanhemmuudella vaikuttaa siihen, ettei nuorista tule huumeiden käyttäjiä?

6 päivää sitten
Veikko Vekaman
Veikko Vekaman

Voi

6 päivää sitten
Jonah Mordhaim
Jonah Mordhaim

Ei.

6 päivää sitten
jukka871
jukka871

Kova ja rohkea aihe.

6 päivää sitten
kekkuli
kekkuli

Tee nyt ruokajonoista vielä yksi video ennen vaaleja.

6 päivää sitten
mousse
mousse

+shadowflar3 Tämän takia toimitaan puolueena ja puolueella on vaaliohjelma, joissa tehdään konkreettisia(kin) esityksiä tärkeisiin asioihin. Onko mielestäsi niin, että meidän sosiaai- ja terveyspalvelut ovat niin monimutkainen asia, ettei puolueiden ja politikkojen kannata niitä edes pohtia, saati ratkoa?

5 päivää sitten
shadowflar3
shadowflar3

@kekkuli harvassa on ehdokkaat joilla on yksinään tarjota ratkaisu isoihin kysymyksiin kuin SOTEen tai maahanmuuttoon. Poliitikkoa tyhmempikin tajuaa ettei niihin ole yksinkertaista ratkaisua niin ettei semmosta kannata yrittääkään valehdella kansalle edes vaalien alla.

6 päivää sitten
mousse
mousse

+kekkuli Asiaa puhut. Onko jollekin selvinnyt, miten tässä Liikeessä päätöksiä tehtäis ihan oikein konkreettisesti? On aivan käsittämätöntä, että Hjalliksella ja näin myös Liike Nytillä on näin seurattu Youtube-kanava, jota ei yritetäkään käyttää millään tavalla järkevästi ja uskottavasti yhteiskunnallisesti tärkeimpien ja haasteellisimpien asioiden ja konkreettisten esitysten ja tavoitteiden esilletuontiin - vieläpä interaktiivisesti katsojien kanssa.

6 päivää sitten
kekkuli
kekkuli

+KakstahtiPoikkarnat Pelkkää populismia nämä videot on. Ei mitään oikeaa asiaa miten ratkaistaan suuret ongelmat, SOTE, maahanmuutto jne. Eikö ole mitään osaamista vai miksi ei tule asiaa tällä kanavalla.

6 päivää sitten
KakstahtiPoikkarnat
KakstahtiPoikkarnat

kekkuli oikeesti ootko tosissas et hjallis tekee näit videoita joitenki äänien takia:D

6 päivää sitten
SpurdoGarhu
SpurdoGarhu

Juuri tämä! Huumeriippuvaisia pitää kohdella sairaina, eikä rikollisina. Laittomuus ja leimaus estää hoitoon menoa, koskaa pelkää jäävänsä kiinni tai tulee syrjityksi. Pitäisi ottaa portugalin käytäntö suomeen, eikä rangaista käytöstä vaan siirtää hoitoon. Suomessa huumeiden käyttö on ongelma, mutta siitä ei kukaan poliitiikko uskalla puhua.

6 päivää sitten
Jaana Kari
Jaana Kari

kommunisticamper kommunisticamper Portugalin systeemi on hyväksi todettu. Avaa vähän tutkimusta siltä puolelta ja heräät.

Päivä sitten
Tutkin Rannan
Tutkin Rannan

+SpurdoGarhu mil tasol oot vitu nisti

5 päivää sitten
SpurdoGarhu
SpurdoGarhu

+kommunisticamper kommunisticamper Niin onkin todella typerää eikö olekkin? Mutta miten tämä liittyy laillisuuteen millään tasolla?

5 päivää sitten
kommunisticamper kommunisticamper
kommunisticamper kommunisticamper

SpurdoGarhu suuri osa kuolemist tai onnettomuuksist tulee siitä et sä häröilet päissäs se o iha sama kumpaa käytät jos käytät liikaa

5 päivää sitten
SpurdoGarhu
SpurdoGarhu

+kommunisticamper kommunisticamper Vaikka kannabista käyttäisi kuinka monta ihmistä siihe ei kukaan kuolisi kukaan... Tottakai alkoholia käytetään enemmän ei se siitä ole kiinni, mutta jos olet käynyt yhtäkään matikantuntia niin se ratkaisee kuinka monta % käyttäjistä kuolee. Alkoholi kuolemia ei näytetä missään uutisissa, mutta silloi näytetään kun nuori kuolee ekstaasinappiin, eikä edes mainia sitä mihin kuoli, ei ekstaasiin vaan sen vaaralliseen jatkeaineesee. Ja vaikka verorahoja menisi sen kasvattamiseen niin sitä ei tehdä vain laillisuuden vuoksi vaan myös bisneksenä. Kannabisbisnes on jenkeissäkin tällä hetkellä mirjardi luokkaa. Väitätkö, että jos valtiolta saisi ostettua kannabista niin sen rahat ei menisi valtiolle? edit: Sekoitat taas mielipiteet faktoihin. Jos huumemyönteisyys sinua haittaa niin ei siinä mitään, mutta jos öyhötellään faktojen päälle, että en jaksa väitellä, koska en ole samaa mieltä, menee jo lapselliselle tasolle:D

5 päivää sitten
Antti Iivanainen
Antti Iivanainen

Hyvä pätkä !

6 päivää sitten
Bob the Builder
Bob the Builder

Huumeriippuus on HÄPEÄ. Onneksi on olemassa Evoluutio, parhaimmat selviää, ja heikoimmat kuolee pois. Pätee yleensä kaikkeen kehittymiseen. Itse toivoisin, että suomessa olisi samanlainen kulttuuri häpeämisen suhteen, niin kuin Japanissa. Perheelle tuotettu pettymys on erittäin vakava asia siellä, se auttaa pysymään suoralla tiellä.

6 päivää sitten
terve moi
terve moi

+Jaakko Nykyri Siihenhän ei pitäisi olla hirveän vaikeaa uskoa tutkimusten ja kokemusten puoltaessa mallia. Enemmän hämmentää halusi uskoa jo huonoksi todettuun nykymalliin.

6 päivää sitten
Jaakko Nykyri
Jaakko Nykyri

Bluemountain972 sininen vuori uskoo mitä haluaa niinkuin tähänkin asti mutta aika näyttää kuka on oikeassa.

6 päivää sitten
Bluemountain972
Bluemountain972

+Jaakko Nykyri Lisäksi se on ihan totta, että aika monen huumeen riskit ovat vähäiset, etenkin kun vertaa lailliseen alkoholiin sekä tupakkaan. On ymmärrettävää, että nuoren Jaakon on vaikea ymmärtää tätä.

6 päivää sitten
Bluemountain972
Bluemountain972

+Jaakko Nykyri Oletko kuullut Portugalin mallista? Siinä huumeet on dekriminalisoitu ja käyttäjät ohjataan vankilan sijaan hoitoon. Lisäksi porttiteoriaa tukee vain se, että esim. kannabispiireissä diilerit saavat isompia tuloja kun myyvät muitakin aineita. Jos kannabis otetaan verolle, se kaikki raha on pois järjestäytyneeltä rikollisuudelta.

6 päivää sitten
Jaakko Nykyri
Jaakko Nykyri

Bluemountain972 eli huumeongelma poistuu laillistamalla huumeet ja sanomalla että huumeilla on vähäiset riskit ja että esim. Porttiteoria ei pidä paikkaansa? Jotenkin tuntuu että ei..

6 päivää sitten
Puh Karhu
Puh Karhu

Ei kiinnosta. Ihan oma syy.

6 päivää sitten
Vilho Lehikoinen
Vilho Lehikoinen

+Samppeli on paremmat mahikset joo, oot siinä oikeessa. Mutta huumeiden ja päihteiden houkutus on nuorille niin suuri ettei se välttämättä katso älyä tai lähtökohtia.

6 päivää sitten
Samppeli
Samppeli

+Vilho Lehikoinen no se on totta! Yleisesti silti älykkäillä paremmat mahdollisuudet nousta köyhyydestä. Itse en mikään superälykäs ole mutta tarpeeksi älykäs/VIISAS että huumeisiin en ole koskenut. Lähtökohdat on suuri tekijä

6 päivää sitten
Vilho Lehikoinen
Vilho Lehikoinen

+Samppeli älykkäät ihmiset sotkeutuvat päihteisiin ja huumeisiin siinä missä tyhmätkin, lähtökohdista se on kiinni eikä äö

6 päivää sitten
Jaakko Nykyri
Jaakko Nykyri

Samppeli jätähän se äo nyt sikseen. Kaikki tiedetään että sulla on mensan nettitestissä 140. Oon samaa mieltä Sun kanssa mutta äo on vammanen mitta erotella ihmisiä toisistaan.

6 päivää sitten
Samppeli
Samppeli

+neekeri homo aivot kehittyy jopa yli 30v asti. Sivistymätön nuori ei vitussa tajua mihin pahimmillaan aloittaminen voi johtaa. Osa on toki fiksumpia, mutta osa (80-90 ÄO) ei välttämättä tajua. Sen huomaa tästäkin videosta. Tuskin halusi tätä kohtaloa

6 päivää sitten
Isäntä
Isäntä

Aijjaa en tiennyt et käytät huumeita noh niin minäkin :)

7 päivää sitten
Isäntä
Isäntä

+lul 21 ei oo tarvetta tosijjaam

6 päivää sitten
Jere ,
Jere ,

Tee jakso vesa keskisen alkoholismista.

7 päivää sitten
Dripeki Official
Dripeki Official

Paja ei oo huume

7 päivää sitten
lil. vege
lil. vege

+Lipittäjä Kalja olut ei riitä koska seon vaarallisempaa ja siitä saa vitusti paskemman olon *;DDD

2 päivää sitten
Lipittäjä Kalja
Lipittäjä Kalja

Näist kommenteista saa aina naurut, aina joku kitkune budipää kommaa tälläsiä, olut pitää riittää (kohtuudella)

4 päivää sitten
Iso Käsi
Iso Käsi

Sä se olet nero, kuntojuomaako se on... Valoja päälle.

5 päivää sitten
Dutch plan der linde
Dutch plan der linde

+terve moi tämä

6 päivää sitten
terve moi
terve moi

Onhan se huume koska on laiton päihde, mikä on huumeen määritelmä, mutta ei se silti tee siitä vaarallisempaa kuin esim. alkoholista

6 päivää sitten
luka karppinen
luka karppinen

👌

7 päivää sitten
Nene Pro
Nene Pro

Eka

7 päivää sitten
Nuutti Hämäläinen
Nuutti Hämäläinen

g

7 päivää sitten
MOUNTAINBIKING 55
MOUNTAINBIKING 55

Eka

7 päivää sitten
Zako
Zako

Eka

7 päivää sitten
Joona Tuominen
Joona Tuominen

hyvä vidi

7 päivää sitten

Seuraava

Tässä mun kaupunkiasunto

05:54

Tässä mun kaupunkiasunto

Hjallis

Näkymät 104 000

Äkkiä Anttolassa Lottovoittaja Silvennoinen

05:24

Binging with Babish: The Cake from Portal

6:09

Binging with Babish: The Cake from Portal

Binging with Babish

Näkymät 1 144 254

Seiska vieraili Saramäen vankilassa

06:27

Feikki vs aito iPhone XS! Kumpi voittaa?

16:17

Feikki vs aito iPhone XS! Kumpi voittaa?

Paulin Pelivideot

Näkymät 121 000

JLo's MAKEUP ARTIST Does My MAKEUP

30:51

JLo's MAKEUP ARTIST Does My MAKEUP

Tati

Näkymät 1 458 543

Everything GREAT About Incredibles 2!

19:13

Everything GREAT About Incredibles 2!

CinemaWins

Näkymät 447 389

Surviving 24 Hours Straight In A Desert

14:04

Surviving 24 Hours Straight In A Desert

MrBeast

Näkymät 13 731 982

Guy Fieri Goes Sneaker Shopping with Complex

9:23

Do Humans Have an Internal Compass?

13:53

Do Humans Have an Internal Compass?

Veritasium

Näkymät 738 918

Spence vs Garcia HIGHLIGHTS: March 16, 2019 - PBC on FOX PPV

1:03

Spence vs Garcia HIGHLIGHTS: March 16, 2019 - PBC on FOX PPV

Premier Boxing Champions

Näkymät 358 317